Junkyard Samurai C64

Możliwe, że grafikę z Commodore 64 kojarzycie głównie po rozciągniętych pikselach, np. http://noname.c64.org/csdb/release/?id=40476 (Mirage). Ale na Komodzie wyświetlać dało się także zwykłe, kwadratowe piksele. Jak? Podzielmy cały ekran 320 pikseli wszerz i 200 wzdłuż na kwadraty o wielkości 8 na 8 pikseli. Dodajmy do tego ustaloną z góry 16-kolorową paletę. W jednym takim kwadracie 8/8 możemy używać tylko dwóch kolorów spośród wszystkich 16. W praktyce wygląda to tak:



. . . a odpalone bezpośrednio na prawdziwym C64 i wyświetlane na ekranie telewizora tak:



Tutaj do pobrania cała paczka ze stepami, plikiem info etc.

Nie ukrywam, że praca mocno inspirowana stylem 'chunkfunk' wymyślonym przez ptoinga i Helma na początku drugiej połowy lat dwutysięcznych. Chodziło mniej więcej o to, żeby wspomniane wcześniej kwadraty 8x8 traktować jako element estetyki, zamiast próbować je różnymi sposobami ukrywać (z tego znany jest z kolei Veto). Jedna z pierwszych prac: Yus Chunk (ptoing), i chyba najbardziej znana: Eve (Helm). Jest ich oczywiście o wiele więcej.

Praca zrobiona w całości na Windowsie w ProMotion. Nie powstałaby, gdyby nie spora pomoc ptoinga i program Vicpack, dzięki któremu zwykłe obrazki stają się plikami wyjściowymi zjadliwymi dla Komody. Kompresja w PuCrunch.

Wystawiona na pierwszej edycji demoscenowego party Riverwash, zajęła 2-gie miejsce w kategorii Oldschool GFX.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Thus have I heard. . . at one time.

*gzzt--*

The Pit and the Pendulum